دفتر ازدواج وطلاق شرعی آنلاین

سایت همسر یابی دائمی و موقت (صیغه) در کشورهایی اروپایی, آمریکایی و سرارسر جهان

با ازدواج سلامتی جسمی و روحی خود را حفظ کنید

 

با ازدواج  سلامتی روحی و جسمی خود را حفظ کنید

درباره آثار و پیامد های ازدواج و قرار گرفتن در کنار همسر مهربان وهمسفر با وفا و شریک زندگی، سخن بسیار است. دراین عرصه با شکوه و میدان پر طلاطم نمی توان حق مطلب را ادانمود، ولی؛ آب دریارا اگر نتوان کشید – هم بقدر تشنگی باید چشید.

بدین جهت گوشه هایی ازاین کتاب بزرگ آفرینش را ورق می زنم و نکاتی را یاد آور می شوم تا شاید مفید واقع شود.

1 – ازدواج بهترین وسیله برای طولانی شدن عمر است. این موضوع هم از طریق منابع شرعی و هم منابع علمی و تحقیقاتی ثابت شده است که از دواج عمر انسان را زیاد می کند.

2 – ازدواج بهترین وسیله آرامش و ثبات روحی است. هیچ انسان مجردی آرامش روحی، ثبات فکری و استقرار وجودی ندارد. خداوند مهربان در قرآن مقدس این مطلب را به وضوح بیان کرده است.   (وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا) الروم/21؟ از آیات و نشانه های خداوند است که از جنس شما همسرانتان را آفریده است تا آرام شوید. سکون و ثبات پیدا کنید.

هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا... 189  اعراف

او كسى است كه انسان را از يك گوهر آفرید، و همسرش را نیزاز همان گوهر پديد آورد تا در كنارش آرامش يابد.

ازدواج بهترین داروی آرامش بخش است. بهترین داروی ضد افسردگی است. امروزه، تحقیقات دانشمندان دراین مورد در دست رس عموم است. به اینترنت مراجعه کنید و از خاصیت های با ارزش ازدواج آگاه شوید.

افتخار دین اسلام این است که این راه و روش سلامتی را در هزار و چهار صد سال پیش بیان کرده است و فرموده است که انسان، در اصل خلقت به صورت جفت آفریده شده است. به نحوی که اگر جفت نباشد، سلامتی جسمی و روانی او در خطر است.

انسان مجرد، انسان بودنش کامل نیست، بلکه مورد تردید است. تکامل انسان در کنار همسرش و در کنار جفتش امکان پذیر است.

3 – ایجاد محبت. انسان به دوست داشتن و دوست داشته شدن احتیاج دارد.

یکی از غرایز بسیار جدی و اساسی بشر حب ذات است. یعنی هر انسانی خودش را دوست دارد و به همین دلیل دوست دارد که دیگران هم او را دوست داشته باشند و به او احترام بگذارند و خودش نیز می خواهد که دیگران را دوست داشته باشد.

این غریزه انسانی و طبیعی دوست داشتن و دوست داشته شدن تنها از طریق ازدواج و گزینش همسر ارضا می شود. خداوند حکیم فرموده است... وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ} [الروم:21].

عشق ومحبتی که بین زن ومرد قرار دارد، اصولا قابل تعریف نیست و این عشق در حدیست که هرگز در جای دیگر یافت نمی شود.

اگر یک مردی در مدت یک ماه یا دوماه از همسرش دور باشد واقعا نگران می شود و أوضاع روحی و روانی اش بهم می خورد. اضطراب پیدا می کند.

4 – ازدواج، تنها عامل بقای نسل، ادامه وجود و پیش گیری از نابودی انسان است.  جَعَلَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا وَمِنَ الْأَنْعَامِ أَزْوَاجًا ۖ يَذْرَؤُكُمْ فِيهِ ۚ لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ ۖ وَهُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ.  شوری. 11.  براى شما، هم از شما، همسرانى بيافريد. و نيز براى چارپايان جفت هايى پديد آورد. بدین طریق تعداد شما را افزایش می دهد.

يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا كَثِيرًا وَنِسَاءً . نسا 1. آن خدايى كه همه شما را از يك تن بيافريد و هم از آن، جفت او را خلق كرد و از آن دو تن خلقى بسيار در اطراف عالم از مرد و زن پراكند.

وَاللَّهُ جَعَلَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا وَجَعَلَ لَكُم مِّنْ أَزْوَاجِكُم بَنِينَ وَحَفَدَةً وَرَزَقَكُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ... نحل 72.

قرآن کریم به مساله ازدواج و بقای نسل انسان توجه جدی نموده و در آیات متعدد قرآن دستور داده است که مومنان و پیروان مکتب اسلام از این موضوع غافل نباشند.

خداوند مهربان در سوره مبارکه بقره فرموده است: نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّىٰ شِئْتُمْ... 223 بقره

زنان باغ های زندگی شما هستند. باغ های آرامش و آسایش شمایند. محل باز سازی توان جسمی و روحی شماهستند. هرزمانی که احتیاج داشتید یا خسته بودید یا از نا ملایمات روزگار به تنگ آمده بودید و خواستید که تجدید قوا کنید. آرامش وآسایش پیدا کنید، به باغ زندگی خود به باغ نسل خود و به باغ خانواده خود وارد شوید. در سایه درختان این باغ، در کنار آبشار های این باغ و درکنار گلهای معطر این باغ استراحت کنید. دراین باغ خانوادگی و درکنار همسرتان و دربین فرزندانتان تجدید قوا کنید و از زیبایی های زندگی لذت ببرید.

علی هذا، اگر همسر ندارید، ازاین باغ زندگی و مکان توان سازی وباز پروری جسمی و روانی محروم هستید. این محرومیت می تواند شما را گرفتار رفتار های پر خطر همچون اعتیاد، فحشا، اضطراب، افسردگی و... نماید.

 

5 – محافظت از اخلاق و معنویت.

ازدواج می تواند اخلاق و معنویت انسان را حفظ کند. قرآن می گوید: هُنَّ لِبَاسٌ لَّكُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ بقره 187. زنان لباس شمایند و شما نیز لباس آنان هستید. یعنی همان طوری که لباس، بدن شما را از سرما، گرما، حشرات موزی، خار و خاشاک محافظت می کند، همسرتان هم همانند لباس از جسم وجانتان محافظت می کند. همسر و شریک زندگی روح و جسم انسان را از بدی ها و زشتی های اخلاقی و معنوی حفظ می کند. به همین دلیل است که رسول خدا فرمود: بدترین مردگان شما مجردان هستند.

یا فرمود: هرکس ازدواج کند دوسوم دینش را حفظ کرده است.

6 – ازدواج می تواند بهترین سپر دفاعی در برابر گناهان باشد. بزرگترین گناهی که در یک قدمی عموم مردم قراردارد، گناه فحشا و منکرات است.

 قرآن دستور داده است که از زنا فاصله بگیرید: وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا ۖ إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِيلًا ... اسرا 32. دوری از زنا و پرهیز ازاین عمل شنیع زمانی ممکن است که ازدواج کنید. اگر ازدواج نکنید، امکان ندارد که آلوده نشوید.

زنا در تمامی ادیان الهی ممنوع وحرام شده است. انسان زناکار از نظر همه ادیان ملعون است.

7 – ارضای غریزه جنسی. ارضای غریزه جنسی یکی از خواست های جدی و اساسی طبیعت انسان است. هیچ چیزی در جهان شیرین تر و با لذت تر از رابطه جنسی نیست.

این موضوع هم به لحاظ جسمی وهم به لحاظ روحی اهمیت فوق العاده دارد. هر زن یا مردی که به این موضوع بی توجهی کند خانواده خود را وباغ زندگی خود را وکانون آرامش و آسایش خود را از دست داده است.

کسانی که درباره مشکلات خانواده ها مطالعه می کنند عقیده دارند که بسیاری از طلاق ها و از هم پاشیدگی خانواده ها معلول عدم ارضای غریزه جنسی است.

ارضای درست غریزه جنسی شالوده روابط زوجین است. با ارضای بهتر غریزه جنسی اخلاق خانوادگی و رفتار زوجین بهتر می شود.

سرد مزاجی زن یا مرد، می تواند خانواده را گرفتار تنش وتخاصم نموده از هم بپاشد.

 رسیدن زن و شوهر به اوج لذت جنسی (ارگاسم)، یکی از علائم انجام شدن موفقیت آمیز رابطه جنسی است و این امر می تواند بسیاری از ناراحتی ها را ازبین ببرد و باعث آرامش در خانواده شود.

 رابطه جنسی قوی ترین مسکن و آرام بخش طبیعی است. این امر می تواند باعث بهتر شدن خواب و کاهش درد نیز شود.

پس اگر می خواهید آرام باشید، خوش اخلاق باشید، تندرست باشید، باغ پرتراوت خانوادگی داشته باشید، از فحشا و منکران دور بمانید، از اعتیاد و مواد مخدر و غیره دور بمانید، اگر می خواهید گرفتار عمل شنیع زنا نشوید، اگر می خواهید نسل خود را و بقای خود را حفظ کنید و فرزندان شیرین خود را در کنار خود داشته باشید و اگر می خواهید خیر دنیا وآخرت را نصیب شوید از دواج کنید.

ازدواج راه مستقیم و پربار انسانیت وتداوم وجود انسان است. با ازدواج خواب بهتر دارید و از زندگی شاداب تر وسالم تری برخوردار می شوید ونیز می توانید از گرفتار شدن به امراض صعب العلاج همچون ایدز، سرطان، فشارخون، امراض مقاربتی و... نجات پیدا کنید.

 

دفتر ازدواج وطلاق شرعی آنلاین

سایت همسر یابی دائمی , موقت , دوست یابی و محلل یابی در کشورهای اروپایی, آمریکایی و سرارسر جهان. سایت همسر یابی عشق حلال در جهان غرب به شما کمک می کند تا همسر دلخواه خود را از سراسر جهان انتخاب کنید ونیز می تواند زمینه مهاجرت به کشور های دیگر از طریق ازدواج را برای شما فراهم سازد. ازدواج، مقدس ترین، با شکوه ترین واستوار ترین بنای اسلامی است. رسول خداصلى الله علیه وآله فرمود: «ما بنى بناء فى الاسلام احب الى الله عز و جل من التزویج»؛ «هیچ بنایى در اسلام محبوب تر از ازدواج، نیست. توجه دوستان باید عکس خودرا در سایت بگذارند. عکس نگذاشتن تخلف محسوب می شود و باعث می گردد که عضویت شما لغو گردد.