دفتر ازدواج وطلاق شرعی آنلاین

سایت همسر یابی دائمی و موقت (صیغه) در کشورهایی اروپایی, آمریکایی و سرارسر جهان

جایگاه ازدواج در معارف اسلامی


 

حضرت محمّد(صلی الله علیه وآله)فرمود: هیچ کانونی در اسلام بر پا نشده است که نزد خداوند از کانون ازدواج محبوب تر و عزیزتر باشد.

ازدواج و گزینش همسر، انتخاب مطلوب‌ترین همراه و ترسیم روشن‌ترین راه سعادت است.

ازدواج افزون بر آرامش روانی و ارضای غریزه جنسی، تعهد و تکامل اجتماعی را به ارمغان می‌آورد و زمینه‌ساز بروز استعدادها و توانمندی‌های نهفته درون انسان می‌گردد.

ازدواج از سنت های مهم اسلامی است. رسول خدا فرمود: ازدواج سنت وسیره من است. هرکس ازاین سنت الهی پرهیز کند از من نیست. ! یعنی کسی که عمدا سنت ازدواج را نادیده بگیرد مسلمان نیست.

امام رضا (علیه‌السلام)، فرمود: ازدواج، آیتی ازآیات خداوند وسنتی از سنت های پیامبر اسلام است.

خداوند متعال در قرآن کریم دستور اکید داده است تا انسان های مومن ازدواج کنند وازاین طریق حافظ کیان بشریت باشند وبه یکی از بهترین وزیبا ترین نیازهای فطری خود هم پاسخ دهند.

خدا فرموده است: فانکحوا ماطاب لکم من النساء. با زنان حلال وپاک ازدواج کنید.

ونیز فرموده است: وانکحوا الایامی منکم ... برای زنان ومردان مجرد، ازدواج را فراهم کنید. یعنی وظیفه شرعی هر مسلمانی این است که امر ازدواج را برای مجردان آسان کنند. چنان که در روایت آمده است: هرنوع کمک به امر ازدواج زنان ومردان مجرد ثواب هفتاد حج مقبوله را دارد.

بر اساس قاعده اصولی: صیغه امر اقتضای وجوب دارد. یعنی وقتی که خداوند وشارع حکیم فرمان داده است: فانکحوا ماطاب لکم من النساء... یا وانکحوا الایامی منکم ... ازواج کنید ومجردان را به ازدواج برسانید. این دستور است. لذا اقتضای وجوب دارد. پس از دواج واجب شرعی است. بخصوص در جهان غرب که هر مجردی به راحتی می تواند به حرام واقع شود، دراین شرایط، ازدواج واجب است.

در روایت دیگر آمده است که:

حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: هر کس در آغاز جوانی ازدواج کند، شیطانی که مأمور اوست فریاد می‌زند: ای وای! او دو ثلث دینش را از دسترس من حفظ کرد و ثلث دیگر را هم می‌تواند باتقوا حفظ کند.

غریزه جنسی یکی از قوی‌ترین غرایز انسانی است. نیروی شهوت، در مسیر طبیعی برای بقای نسل و لذت‌ها و تفریحات سالم آفریده شده است. در این قوه، مهم‌ترین عاملِ تعدیلِ صحیح آن در شهوت جنسی، «ازدواج» است. ازدواج، موجب کنترل این قوه شده آن را از تجاوز و طغیان باز می‌دارد.

ازدواج انسان را ازبدترین گناه، یعنی زنا باز می دارد. همه می دانیم که عمل شنیع زنا در تمامی ادیان الهی حرام دانسته شده واز جرایم اخلاقی محسوب شده است.

زنا، از گناهانی است که ساحت زندگی فردی و اجتماعی را آلوده کرده و بلایی است که از کشتن بی‌گناهان نیز بدتر است؛ چرا که فساد نسل‌ها و تخریب بنیان خانواده‌ها را به دنبال دارد. حضرت رضا (علیه‌السلام) فرمود:
بزرگ‌ترین گناهان و زشت‌ترین آن‌ها زنا است؛ زیرا قاتل به واسطه آدم‌کشی، دیگری را تباه و فاسد نمی‌کند ولی مرد زناکار تا روز قیامت نسل بشر را فاسد می‌کند و حرام را حلال می‌کند.

در روایت مشهور آمده است: أکْثَرُ أهْل النَّارِ العُزَّاب. اکثر اهل جهنم کسانی هستند که ازدواج نکرده اند.

در بحار النوار مجلسی نقل شده: یُفْتَحُ أبْوابَ السَّماءِ بِالرَّحمَةِ فِی أرْبَع مَواضعَ عَنْدَ نُزُولِ المَطَرِ و عِنْدَ نَظَرِ الْوَلَدِ فِیْ وَجْهِ الْوَالدیْنِ و عِندَ فَتْحِ بابِ الکَعبَةِ وَ عِنْدَ النِّکاح. درهای رحمت الهی در چهار مورد باز می شوند: اول هنگام نزول باران. دوم، زمانی که فرزند به صورت پدر ومادرش نگاه کند. سوم، زمان باز شدن در کعبه مقدسه و چهارم، در زمان ازدواج.

در روایت دیگر از رسول خدا واهل بیت او نقل شده است: الرَّکْعَتانِ یُصَلِّیْهِماَ رَجُلٌ مُتَّزَوَّجٌ أفْضَلُ مِنْ رَجُلٍ أعْزَبَ یَقُوُمُ لَیْلَهُ و یَصُومُ نَهَارَهُ. دو رکعت نماز مردی که ازدواج کرده باشد، بهتر است از مردی که مجرد باشد ولی شب را به عبادت وروز را به روزه سپری کرده باشد.

در روایت دیگر منقول است که: بدترین مردگان شما مردگان افراد مجرد است. جنازه مجرد از بد ترین وزشت ترین جنازه هایی است که در قبرستان مسلمین دفن می شود.

رسول خدا فرمود: هرکس از دواج کند دوسوم دین وایمان خود را حفظ کرده است.

حاصل آن که براساس آموزه‌های اسلامی، ازدواج امری مقدس و از محبوب‌ترین اعمال نزد خداوند متعال است. تجرد و ترک ازدواج امری نکوهیده و نا پسند است.

روایتی از رسول اعظم نقل شده که فرمود: هرکس به سن بلوغ برسد وخود را برای ازدواج معرفی نکند ملعون است. ونیز فرمود: هر زن شوهرداری که خود را بدون شوهر نشان دهد ویا زن مجرد وبی شوهری که خود را شوهر دار معرفی کند از رحمت خدا بدور است واز مسلمانان محسوب نمی شود. مفهوم این کلام مبارک این است که اگر زن شوهر دار چنان رفت وآمد کند وخود را در معرض دید اشخاص قرار دهد که مردم خیال کنند او شوهر ندارد وازاین رو به او توجه کنند وقصد ازدواج با اورا داشته باشند ویا زنی که مجرد است؛ ولی خود را چنان از نظر ها دور نگهدارد وخود را مخفی کند وخود را برای ازدواج عرضه نکند به مانند این که شوهر دارد ودر نتیجه کسی به او توجه نکند وخیال از دواج با اورا نکند؛ این هردو نوع زن گناهکار هستند.

یعنی زن شوهر دار که با رفتار خود خودرا بی شوهر نشان دهد وزن بی شوهری که خود را شوهر دار نشان دهد، گناه کار است.

اینک ای مومنان، خود را برای ازدواج واین امر مقدس واین کانون پرنور وبا برکت معرفی کنید. خود را در معرض ازدواج قراردهید وآمادگی خود را برای ازدواج وتشکیل خانواده اعلام کنید. وشما ای پیروان قرآن، به دستور خداوند ( وانکحوا الایامی منکم ... درجهت ازدواج جوانان اقدام کنید واین سنت الهی را به اجرا بگذارید. با ازدواج برای بقای نسل بشری وطهارت جامعه اسلامی وآرامش جامعه انسانی کمک کنید.

ومن الله التوفیق وعلیه التکلان

دفتر ازدواج وطلاق شرعی آنلاین

سایت عشق حلال در جهان غرب به شما کمک می کند تا همسر دلخواه خود را از سراسر جهان انتخاب کنید ونیز می توانید زمینه مهاجرت به کشور های دیگر از طریق ازدواج را برای خود فراهم سازید. ازدواج، مقدس ترین، با شکوه ترین واستوار ترین بنای اسلامی است. رسول خداصلى الله علیه وآله فرمود: «ما بنى بناء فى الاسلام احب الى الله عز و جل من التزویج»؛ «هیچ بنایى در اسلام محبوب تر از ازدواج، نیست. اگر می خواهید در دنیا وآخرت سعادتمند باشید، ازدواج کنید. توجه دوستان باید عکس خودرا در سایت بگذارند. عکس نگذاشتن تخلف محسوب می شود و باعث می گردد که عضویت شما لغو گردد.